Урок № 17. Практична робота з громадянської освіти "Порушення прав дитини"


ПРАКТИЧНА     РОБОТА
з  громадянської   освіти
Тема:                             Порушення прав дитини

Мета роботи: сформувати знання про права дитини, розвивати вміння аргументувати відповідь, критично мислити, формувати вміння розв’язувати важливі життєві ситуації, вміння захищати свої права та обов’язки , аналізувати гарантії прав і свобод

Основні поняття: права дитини, обов’язок, декларація про права дитини, Конвенція ООН про права дитини, правозахисні організації,

Хід роботи:
ЗАВДАННЯ 1. Ознайомтесь із ситуацією № 1 та напишіть відповіді на питання:
1. Чи погоджуєтесь ви з діями мами Наталі?
2. Чи має право Наталя самостійно вирішувати яку інформацію розміщувати в соціальних мережах?
3. Чи є в даній ситуації порушення прав дитини?

Ситуація № 1. 12 річна Наталя розмістила на своїй сторінці в соціальній мережі фотокартки з літнього відпочинку на морі, де вона засмагає на пляжі. Побачивши це, мама Наталі заборонила доньці викладати будь-яку інформацію приватного характеру у соціальні мережі та зобов’язала надати їй пароль від своєї сторінки, щоб контролювати таким чином дії доньки.


ЗАВДАННЯ 2. Які права дитини з Конвенції ООН, на Ваш погляд, є головними? Відповідь аргументуйте.

Права дитини на основі Конвенції  про права дитини:
·        Право на життя, вільний розвиток;
·        Право на  прізвище та ім’я
·        Право знати своїх батьків і користуватися батьківською турботою
·        Діти мають право вільно висловлювати свою думку;
·        Діти мають право на вільне спілкування;
·        Діти мають право на свободу совісті , думки і релігії;
·        Діти мають право на отримання інформації;
·        Діти мають право на відпочинок і дозвілля;
·        Право підтримувати контакт з обома батьками;
·        Діти мають право на повноцінне харчування;
·        Діти мають право на отримання освіти;
·        Діти мають право на медичну допомогу;
·        Жодна дитина на повинна бути об’єктом сексуальних домагань;
·        Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена;
·        Жодна дитина не повинна стати жертвою війни;
·        Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці;
·        Особлива турбота дітям -  інвалідам, дітям-біженцям;
·        Особлива турбота дітям без сімей;
·        Кожна дитина має право на любов і піклування;
·        Усі діти є рівним в правах, ніхто не повинен їх порушувати.

ЗАВДАННЯ 3. Які права менш важливі для Вас особисто?   Чому?
Гра «Політ на повітряній кулі»
   Ви на повітряній кулі ,вона швидко падає, щоб врятуватись ,необхідно скинути  п’ять мішків з десяти. На мішках написи: право на освіту, право на житло, свобода слова, право на життя, право на громадянство, право на таємницю листування, право на свободу думки та релігії, право на охорону здоров’я, право заснувати сім’ю , право на соціальне забезпечення.
Відповідь запишіть у вигляді таблиці.
Порядок мішків, які скинете
Аргумент (пояснення)
1.
2.
3.
4.
5.


ЗАВДАННЯ 4.  Проаналізуйте ситуації.
Ситуація 1.  Анастасія Шанель (16 років) працювала реалізатором на ринку й отримувала заробітну плату в приватного підприємця. Свої гроші вона витрачала на придбання дорогих парфумів. Мати Анастасії звернулася до роботодавця з вимогою видавати їй зарплату доньки, оскільки вона має намір придбати Анастасії теплі речі й взуття. Підприємець відмовив у задоволені вимог матері.
1.     Чи має право Анастасія витрачати свою зарплату на власний розсуд?
2.     Який вид дієздатності має Анастасія?
3.     До якого орану потрібно звернутися матері, щоб обмежити право неповнолітньої особи самостійно розпоряджатися своїм заробітком?

Ситуація 2.  Руслана мала можливість пересуватися тільки  в інвалідному візку. Вона дуже цікавилася сучасним мистецтвом. Одного разу в місті була виставка творів Пікассо. Руслана давно мріяла відвідати таку виставку. Вона швидко зібралася до музею. Однак виявилося, що виставка була розташована в будинку де в був відсутній пандус та ліфт.
Чи були в цій ситуації порушені права дитини?.

Ситуація 3. Батько 9 річного Сергія покинув сім’ю й ніякої матеріальної допомоги не надає їм. Мати Сергія ніде не працює, вона жебракує в метрополітені й примушує сина стояти поруч. Якщо він відмовляється, мати лякає його тим, що перестане годувати й вижене з дому.
Які правові рішення , на ваш погляд, мають бути прийняті?

Ситуація 4. Неповнолітніх учнів 9 класу затримала поліція. Однак батькам про це не повідомили.
Як потрібно діяти в даній ситуації?


ЗАВДАННЯ 5.  Відгадайте про які права дитини йдеться?

«Де рідний край ,там і рай»
«Кожному мила своя сторона»                            А
Право на ім’я                
  1
«Щасливий той, хто щасливий у своїй оселі»   Б
Право на освіту                 2
«Добре ім’я - найкраще багатство»
«Дерево міцне корінням, а людина друзями»    В
Право на громадянство
  3
«Що сторона, то новина»
«Умій сказати ,умій і змовчати»                          Г
Право на житло       
        4
«Як будемо в дружбі жити -нас нікому не зламати»
«Мир будує – війна руйнує»                                Д
Право на спілкування 

   5
«Де закон там і захист»
«До злого не ходи, стороною його обійди»        Е
Право на життя        
       6
«Освіта надає людині гідності»
«Здобудеш освіту- побачиш багато світу»
«Книжку читай і розуму набирай»                     Є
Право жити в родині    

 7
«Стався до інших людей так як би хотів, щоб відносились до тебе»
«Миром дорожити - людям довго жити»            Ж
Право на захист            

   8
«Нащо великий скарб, коли в сім’ї лад»
«Сини і дочки одного дерева листочки»
«Кожна родина – частина держави»                   З
Право на повагу до власної гідності               
                                             9
ЗАВДАННЯ 6.  Згрупуйте гарантії прав і свобод та заповніть таблицю.

 

Гарантії прав і свобод

Економічні

Політичні

Міжнародні

Ідеологічні

Юридичні

Особистісні

 

 

 

 

 

 

 

 



Діти мають право:
1.      З 6 років бути засновником дитячих організацій;
2.     З  7 років дає згоду на зміну свого прізвища у разі зміни прізвища батьків;
3.     З 10років дає згоду на визначення місця проживання;
З 14 років:
4.     Отримує право на свободу пересування і вибір місця проживання;
5.     Право самостійно розпоряджатися своїм заробітком, стипендією;
6.     Право брати участь в розпорядженні аліментів;
7.     Право укладати банківський договір, вклад і розпоряджатися ним;
8.     Право самостійно здійснювати інтелектуальну діяльність;
З 14до18років:
9.     Набуття або вихід з громадянства;
10. Право на зміну прізвища;
11. Право відмовитись від спадщини;
12. Право звертатись до суду;
13. Право на отримання ІD -карти
З 15 років:
14. Право працювати 24 години на тиждень;
15. Бути засновником молодіжних і громадських організацій;
З 16 років:
16. Право на зміну прізвища, імені;
17. Право здійснювати підприємницьку діяльність;
18. Працювати 36 годин на тиждень;
19. З 17 років юнаки приписуються до призовних дільниць.

Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Урок № 20. Практична робота: визначення середніх температур та амплітуди їх коливань за добу, місяць, рік. Аналіз рози вітрів.

Практична робота: позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості «видобування алюмінієвої сировини – виробництво глинозему – виробництво первинного алюмінію – споживання алюмінію».

Урок №23. Практична робота: " Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії"