Урок №65. Практична робота з історії України "Входження Кримської області до складу УРСР: міфи та реальність"




ПРАКТИЧНА     РОБОТА
Тема: Входження Кримської області до складу УРСР: міфи та реальність
(Н. Сорочинська , Історія України, 11 кл., 2019р. (стор. 77))

Мета роботи: сформувати знання про історичні події початку епохи «Відлиги» та ; на підставі здобутих знань, аналізу документів й ознайомлення з думками експертної спільноти визначити міфи і реальність цієї проблеми.

Основні поняття: «Відлига», Кримська область, реабілітація, амністія, міфи, реальність
19 лютого 1954 р. на підставі Указу Президії BP СРСР Кримську область передано зі складу РРФСР до складу Української РСР.

Завдання № 1.
1. Оберіть один з поданих нижче документів
та опрацюйте його за системою запитань: Хто? Що? Коли? Де? Чому? Як? Порівняйте свої знання про історичну подію з інформацією, яку містить джерело. Висловте власну думку щодо змісту цього історичного джерела.

Мовою джерел
Кримська область, як відомо, займає весь Кримський півострів і територіально примикає до Української Республіки, будучи немовби природним продовженням південних степів України.
Економіка Кримської області тісно пов'язана з економікою Української Республіки. З географічних і економічних міркувань передача Кримської області є доцільною і відповідає загальним інтересам Радянської держави.
З виступу Голови Президії Верховної Ради РРФСР М. Тарасова на засіданні Президії Верховної Ради СРСР, присвяченому розгляду питання про передачу Кримської області зі складу РРФСР до складу УРСР (19 лютого 1954 р.)

Мовою джерел
Враховуючи спільність економіки, територіальну близькість і тісні господарські і культурні зв'язки між Кримською областю і Українською РСР, Президія Верховної Ради Союзу Радянських Соціалістичних Республік постановляє:
Затвердити спільне подання Президії Верховної Ради РРФСР і Президії Верховної Ради УРСР про передачу Кримської області зі складу Російської Радянської Федеративної Соціалістичної Республіки до складу Української Радянської Соціалістичної Республіки.
Указ Президії Верховної Ради СРСР про передачу Кримської області зі складу РРФСР до складу УРСР (19 лютого 1954 р.)

Узагальніть: які причини входження Кримської області до складу Української РСР демонструють наведені вище документи? Кому були вигідні такі дії? Які, на вашу думку, могли бути додаткові підстави, що спонукали керівництво держави до здійснення цього кроку?
Завдання № 2.
Поширені міфи щодо входження Кримської області до складу УРСР
Міф
Історична реальність
Кримський півострів завжди був російським.
Упродовж 1449-1783 рр. півострів належав Кримському ханству. У 1783 р. Крим було приєднано до Російської імперії. 1954 р. Кримську область передано зі складу РРФСР до складу УРСР. З 1991 р. Кримський півострів - територія незалежної України.
Відбулася неправомірна передача Криму до складу УРСР у 1954 р.
Усі дії було зафіксовано правочинними договорами.
М. Хрущов волюнтаристично, тобто ігноруючи наявні умови та закономірності, без будь-яких підстав «подарував» Україні Крим.
У 1954 р. М. Хрущов ще не мав одноосібної влади. Рішення в СРСР ухвалювалися колективним керівництвом (9 членами Президії ЦК КПРС).
Входження Кримської області до складу УРСР не означало передачу Україні міста Севастополя.
У Конституції РФ окремий статус міста не було закріплено, тому після 1954 р. статус Севастополя міг визначатися лише за законодавством УРСР. Це місто є невіддільною частиною України.

Перевірте себе: чи маете ви достатньо аргументів для руйнування міфів? Сформулюйте висновок (п’ять-шість речень). Скористайтеся інформацією з правої колонки таблиці. Поділіться отриманою інформацією зі старшими родичами.

Завдання № 3.
Наслідки входження Кримської області до складу УРСР:
·         ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
·         __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
·         _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
·         ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
·         ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Проаналізуйте значення цих наслідків як для України, так і для Кримської області.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підсумки уроку. Оцініть свою роботу під час практичного заняття.
 Продовжте речення: 

1. Заняття відбувалося в атмосфері...

 2. Найважливішим для мене на занятті було...

3. Способи роботи на занятті були...

4. Якби я був / була вчителем / учителькою, то я обов’язково...


Наслідки входження Кримської області до складу УРСР:

  • виникнення низки економічних проблем, розв’язання яких відбулося за рахунок потенціалу Української РСР;
  • суттєві зрушення в розвитку економіки півострова: збудовано нові промислові підприємства, зріс потенціал аграрного сектору; споруджено багато житла, шкіл, лікарень;
  • повне забезпечення півострова водою, газом, електроенергією;
  • перетворення області на передовий регіон курортного господарства та масового туризму в СРСР;
  • збільшення чисельності росіян в Україні за рахунок жителів Криму








Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Урок № 20. Практична робота: визначення середніх температур та амплітуди їх коливань за добу, місяць, рік. Аналіз рози вітрів.

Практична робота: позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості «видобування алюмінієвої сировини – виробництво глинозему – виробництво первинного алюмінію – споживання алюмінію».

Урок №23. Практична робота: " Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії"