Урок № 24. СТРУКТУРА, ФОРМИ І СПОСОБИ ВИРІШЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ КОНФЛІКТІВ (випускна робота)

Підвищення кваліфікації 2020

Підсумкова творча робота




Тема: СТРУКТУРА, ФОРМИ І СПОСОБИ ВИРІШЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ КОНФЛІКТІВ

План


Вступ.
1. Поняття конфлікту, його структура, типологія, функції, динаміка.
2. Основні теорії конфліктології та форми конфліктів.
3. Способи та методи вирішення соціальних конфліктів.

Висновки

Список використаних джерел
Вступ.
Коли я зможу зробити те, що   хочу, це означає,  що я є вільний, але те, що я хочу,  я хочу внаслідок необхідності.
Ф. Вольтер

Спілкуючись, люди взаємодіють між собою. Керівники спонукають підлеглих до праці, викладачі – здобувачів освіти до навчання, батьки виховують своїх дітей. І всі ці види взаємодії є
конфліктними.
Дослідження структури, форм та способів вирішення соціальних конфліктів є безперечно актуальним в сучасному науковому світі. Потреби в суспільстві є постійно змінними та абсолютно безмежними, а кожен конфлікт пов'язаний із задоволенням потреб і інтересів людей (як матеріальних, так і духовних). Отже й типологія та способи вирішення конфліктів є постійно змінними, тому й дослідження їх у будь-який час будуть цікавими та актуальними для суспільства, а для працівників освіти зокрема.
Об’єктом дослідження моєї випускної є природа людських конфліктів викладена у наукових працях відомих соціологів, педагогів та психологів.
Предмет дослідження даної підсумкової творчої роботи є форми соціальних конфліктів та сучасні педагогічні технології щодо способів їх вирішення.
Мета: науково обґрунтувати, дослідити та з’ясувати практичне застосування розроблених методів врегулювання соціальних конфліктів.
Завданням даної випускної роботи вважаю:
1.     Визначити ступінь дослідження структури, форм і способів вирішення соціальних конфліктів;
2.     Виявити основні характеристики конфліктологічних ситуацій та природу походження конфліктів;
3.     Провести діагностику існуючих форм соціальних конфліктів;
4.     Змістовно дослідити існуючі та удосконалити способи вирішення конфліктів;
5.     Розглянути ймовірність впровадження у практику різноманітних методів та способів вирішення соціальних конфліктів;
6.     Проаналізувати ефективність застосованих методів та способів.
Спираючись на теоретичні висновки сучасної педагогіки, соціології, психології та теорії управління, а також на існуючу практику вирішення конфліктів, сучасна конфліктологія розробила цілий арсенал способів забезпечення оптимальної поведінки людей у конфліктних ситуаціях, що забезпечує конструктивне завершення конфліктів, а також їх профілактику та попередження, що безперечно буде корисним  як педагогам у їх професійній діяльності так і здобувачам освіти у навчанні та буденному вирішення життєвих задач.




1. Поняття конфлікту, його структура, типологія, функції, динаміка.
Конфлікту властиві своєрідні властивості, відносини і зовнішні форми. Перш ніж давати визначення конфлікту, необхідно розглянути найважливіші з цих рис.
1. Конфлікт – явище соціальне, породжуване самою природою суспільного життя. Він виражає ті або інші сторони соціального буття, місце і роль людини в ньому. Тому конфлікт повинен сприйматися як цілком нормальне суспільне явище, властивість соціальних систем, процес і спосіб взаємодії людей.
2. Конфлікт – це прояв об’єктивних або суб’єктивних суперечностей, що виражається у протиборстві сторін. Конфлікт – не синонім суперечності, але й протиставляти ці поняття не можна. Суперечності, протилежності, відмінності – це необхідні, але недостатні умови конфлікту. Протилежності і суперечності перетворюються на конфлікт тоді, коли починають протидіяти сили, що є їх носіями.
3. Конфлікт – усвідомлене явище, обдумана дія. Він – властивість людських взаємин, його не можна ототожнювати зі схожими відносинами у тварин. Конфлікт представ як усвідомлення на рівні окремої людини, соціальної групи або ширшої спільності суперечності процесів взаємодії і відносин, відмінностей і несумісності інтересів, цінностей, цілей, тобто це осмислене протистояння.
4. Конфлікт – явище широко поширене, повсюдне, усюдисуще. Він виникає у всіх сферах суспільного життя і в різних формах міжособової взаємодії.
5. Конфлікт завжди протікає у формі протистояння, зіткнення, протиборства осіб або суспільних груп. У процесі його розгортання мають місце дії і контрдії, оскільки здійснення намірів учасників конфлікту неминуче зв’язане із втручанням у справи іншої сторони, нанесенням їй певного збитку, подоланням опору, створенням перешкод і так далі. Конфлікт – зовні виражена форма людської поведінки, дій на вербальному і невербальному рівнях.
6. Конфлікт – прогнозоване явище, яке піддається попередженню та регулюванню. Це обумовлено, по-перше, тим, що протистояння сторін одночасно є і сполучною ланкою, їх об’єднують загальне соціальне середовище, об’єктивні умови і суб’єктивні інтереси. По-друге, будь-який учасник конфліктного протистояння повинен аргументувати свою позицію, обґрунтовувати домагання, мобілізовувати сили, тобто виявляти себе і вступати у взаємодію.
Розглянемо декілька найбільш розгорнених визначень.
Соціальний конфлікт– це вид протистояння, при якому сторони прагнуть захопити територію або ресурси, загрожують опозиційним індивідам або групам, їх власності або культурі таким чином, що боротьба приймає форми атаки або оборони.
Конфлікт– це різні види протидії, протиборства осіб і груп з приводу цілей, що розузгодили сторони, значущих для них інтересів, цінностей, установок; це також усвідомлена практична діяльність щодо подолання цих суперечності.
Відомо дві моделі опису конфлікту – структурна і процесуальна. Перша концентрує увагу на аналізі умов, що лежать в основі конфлікту, і на встановлення параметрів, що впливають на конфліктну поведінку. Друга робить акцент на процесі протікання конфлікту, тобто на його виникненні, подальших стадіях і фазах, кінцевому результаті. Часто використовується поєднання цих моделей, що дозволяє відобразити особливості структури і динаміки конкретного конфлікту, відтінити його соціально-психологічну специфіку.


Повний обсяг роботи доступний після домовленості із власником блогу...
Ел. адреса:    helena8879@gmail.com 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Урок № 20. Практична робота: визначення середніх температур та амплітуди їх коливань за добу, місяць, рік. Аналіз рози вітрів.

Практична робота: позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості «видобування алюмінієвої сировини – виробництво глинозему – виробництво первинного алюмінію – споживання алюмінію».

Урок №23. Практична робота: " Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії"