Урок № 45. Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство та аналіз медіа тексту

 ДИСТАНЦІЙНЕ

НАВЧАННЯ
Громадянська освіта 
 (1,5 група)

УРОК № 6.  
Тема: Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство та аналіз медіа тексту 


ЗАВДАННЯ 1. Ознайомтесьіз  35 параграфом (стор.154-160) в підручнику Т.Бакка, Л.Марголіна, Громадянська освіта, 10 кл.. 2018 р.












        Мабуть неодноразово ви чули, що зараз світ живе в інформаційному просторі. У слово інформація ми вкладаємо дуже різний зміст, зокрема у техніці, науці, мистецтві і в різних життєвих ситуаціях. Існує декілька категорій джерел інформації.

     Першоджерела (або первинні джерела) оригінальні джерела, які не передбачають інтерпретації інформації. До таких належать: тексти, листи, фотографії, щоденники, малюнки, дані від науково-дослідних та соціологічних інститутів, органів влади, установ статистики, архівів тощо. Вторинні джерела відомості, отримані з першоджерел. Це джерела, які пройшли етап інтерпретації, аналізу, узагальнення та критики. Вторинні джерела включають науково-популярні публікації, підручники та інші навчальні матеріали.

    Третинні джерела це перероблені тексти (компіляції) та інші подіб-ним чином організовані джерела (реферати, довідники, бібліографії, енци-клопедії, бази даних), які формуються з інформації із першоджерел і вто-ринних джерел.

    Найдостовірнішими є першоджерела, а найбільше потребують перевір-ки третинні джерела.


ЗАВДАННЯ 2. ОБЕРИ ТЕМУ  та знайди для неї першоджерела, вторинні та третинні джерела.


1) Теорія відносності Альберта Ейнштейна

2) Токіо — місто сакури

3) Іван Мазепа — гетьман-меценат

4) Права людини в анексованому Криму


Факт
(від лат. factum зроблене) означає дійсність, подію, те, що реаль-но відбулося. Саме на фактах ґрунтується віра в правдивість історії, вільну від суб’єктивних оцінок новину ― у сенсі вислову «факти ― священні, ко-ментарі ― вільні». Фактами можуть бути числа, дати, імена, події. Все, чого можна торкнутися, виміряти, перерахувати, підтвердити. Факти можуть мати різні джерела, зокрема пересічні люди, наприклад, свідки події тощо. Головне, що відрізняє факт від оцінки ― об’єктивність. Оцінка завжди відо-бражає чиюсь суб’єктивну позицію, емоційне ставлення, заклик до якихось дій. Факт не дає оцінок, а також ні до чого не закликає.

- Якщо інформацію можна довести це факт;

- Якщо інформація містить особисту оцінку це думка;

- Якщо інформація стверджується чи заперечується це судження;

-  Якщо факт перебільшується, узагальнюється чи розглядається одно-боко ― це упередження.

-  Якщо присутнє емоційне забарвлення це думка, судження, упередження.



ЗАВДАННЯ 3. Ознайомтеся із реченнями та визначте у кожному: де факт, де думка, де судження і де упередження?

1) Сьогодні я прийшов до ліцея(школи) на другий урок.

2) Я не підтримую учнів, які не здатні вчасно прийти на перший урок.

3) От ти завжди пропускаєш найцікавіші заняття.

4) Мені більше подобається приходити на другий урок.



Письмові та відео відповіді 

ПІДПИШИ ( ГРУПА, ПРІЗВИЩЕ, ІМЯ ) ТА  відішли по viber  на ном. (066)283-26-24 або helena8879@gmail.com


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Урок № 20. Практична робота: визначення середніх температур та амплітуди їх коливань за добу, місяць, рік. Аналіз рози вітрів.

Практична робота: позначення на контурній карті (знаками руху) глобальних ланцюгів доданої вартості «видобування алюмінієвої сировини – виробництво глинозему – виробництво первинного алюмінію – споживання алюмінію».

Урок №23. Практична робота: " Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії"